
Κατεύθυνσης
Κατεύθυνσης
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδικού υπόβαθρου, κατεύθυνσης Κ3 |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να διακρίνουν και να ανακαλύψουν τον τρόπο με τον οποίο στο πλαίσιο των οικονομικών της τεχνολογίας οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν την πιθανότητα καινοτομίας και τεχνολογικής αναβάθμισης στον αληθινό κόσμο. Το μάθημα χρησιμοποιώντας εργαλεία μικροοικονομικής αναλύει τις μορφές καινοτομίας, τα κίνητρα καινοτομίας από τις επιχειρήσεις σύμφωνα με το υπόδειγμα του Arrow, το υπόδειγμα της δημιουργικής καταστροφής που διατύπωσε ο Schumpeter, την ικανότητα αφομοίωσης τεχνολογίας, τη σχέση της καινοτόμου επιχειρηματικότητας με το μέγεθος των επιχειρήσεων, την ένταση ανταγωνισμού σε έναν κλάδο, την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων, την επιχειρηματική δικτύωση και την επιχειρηματική κουλτούρα. Το μάθημα επίσης εξετάζει σύγχρονα θέματα π.χ. τις διαστάσεις ενός εθνικού συστήματος έρευνας και καινοτομίας, εμπόδια καινοτομίας που σχετίζονται με τη χρηματοδότηση, τη δικτύωση, το ανθρώπινο δυναμικό, και το θεσμικό πλαίσιο, όπως επίσης και θέματα που αναλύουν το ρόλο των συνεργατικών τεχνολογικών σχηματισμών, των επιχειρηματικών θερμοκοιτίδων, της ανοικτής καινοτομίας, της ζήτησης καινοτομίας από το δημόσιο τομέα κλπ. Το μάθημα είναι προσανατολισμένο στην έρευνα καθώς μετά από αρκετές αναλύσεις ακολουθούν και σχετικές εμπειρικές ενδείξεις από πρόσφατα άρθρα δημοσιευμένα σε έγκριτα διεθνή επιστημονικά περιοδικά προκειμένου οι φοιτητές να είναι σε θέση να παρακολουθήσουν τις γρήγορες εξελίξεις που χαρακτηρίζουν τα θέματα των οικονομικών τεχνολογίας. Επίσης, περιγράφονται και πολιτικές υποστήριξης της καινοτομίας που έχουν εφαρμοσθεί πρόσφατα σε διάφορες οικονομίες, ώστε οι φοιτητές να αναπτύξουν κριτική ικανότητα για την αξιολόγηση αυτών των πολιτικών. Τέλος, στο πλαίσιο του μαθήματος παρουσιάζονται στοιχεία καινοτομίας από διαθέσιμες βάσεις δεδομένων και παρέχονται περιγραφικές και συγκριτικές αναλύσεις με στόχο οι φοιτητές να αναπτύσσουν τον οικονομικό τρόπο σκέψης με δεδομένα από τον αληθινό κόσμο. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να προβλέπουν τη διαδικασία σύλληψης, υιοθέτησης, εισαγωγής, δημιουργίας, χρήσης και διάχυσης καινοτομίας αναγνωρίζουν τη διαδικασία ενδογενοποίησης της τεχνολογικής αλλαγής στο οικονομικό σύστημα τόσο σε εθνικό, και σε κλαδικό, ή στο επίπεδο των επιχειρήσεων. υλοποιούν επιχειρηματικές αποφάσεις εξετάζοντας ως κρίσιμο παράγοντα την τεχνολογική αλλαγή και τη καινοτομία. |
Γενικές Ικανότητες |
Το μάθημα αυτό αποσκοπεί στο να αποκτήσει ο πτυχιούχος γενικές ικανότητες ανάπτυξης σύνθετης κριτικής σκέψης, λήψης αποφάσεων, αυτόνομης εργασίας, προσαρμογής σε νέες καταστάσεις, παραγωγής νέων ερευνητικών ιδεών, αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των απαραίτητων ΤΠΕ και επίδειξης επαγγελματικής, κοινωνικής και ηθικής υπευθυνότητας. |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. | Η παράδοση του μαθήματος πραγματοποιείται πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Κατά τη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές χρησιμοποιούνται ΤΠΕ (χρήση powerpoint και videoprojector για την παράδοση των διαλέξεων και χρήση e-class και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές). | ||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Ερωτήσεις Κρίσεως που μπορούν να λάβουν τη μορφή Δοκιμασίας Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεων Σύντομης Απάντησης, Επίλυσης Προβλημάτων, Θεμάτων Ανάπτυξης με τη χρήση Μελετών Περίπτωσης για την αξιολόγηση των φοιτητών. Η βαθμολογία των φοιτητών προκύπτει 70% από την επίδοσή τους κατά την τελική γραπτή εξέταση και 30% από την εργασία τους που αφορά την παρουσίαση ενός άρθρου δημοσιευμένου σε διεθνές επιστημονικό περιοδικό ή από τη συμμετοχή τους στην ενδιάμεση εξέταση προόδου ή από τη συμμετοχή τους και στην εργασία και στην πρόοδο με τον μέσο όρο των επιδόσεων προόδου και εργασίας να αποτελεί το 30% του τελικού βαθμού.
|
Ως βασικά εγχειρίδια για το μάθημα έχουν προταθεί τα κάτωθι βιβλία: -Οικονομικά της Καινοτομίας, Peter Swann, 2018, Εκδόσεις Broken Hill Publishers. - Οικονομία της Γνώσης, Dominique Foray, 2010, Εκδόσεις Σαβάλλα. Εκτός των παραπάνω εγχειριδίων μπορείτε να συμπληρώσετε τις γνώσεις σας από συναφή διεθνούς εμβέλειας επιστημονικά περιοδικά όπως Research Policy, Economics of Innovation and New Technology, Industry and Innovation, Technovation. |